Monday, October 25, 2010
ကဗ်ာ၊ နိယာမ၊ ရွင္သန္ျခင္း၀ိညာဥ္ အစအနမ်ား …………
ဒီကဗ်ာသံုးသပ္ခ်က္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၄ ရက္ေန႕မွာေရးပါတယ္။ စိတ္ထဲကို မီးရထားတစ္စီးလုိ အတြဲလုိက္ခုတ္ေမာင္းျဖတ္သန္း၀င္ေရာက္လာတဲ႔ ကဗ်ာေတြ … အတြဲအဆက္ေတြ၊ မ်ဥ္းေတြ ထဲက ကြ်န္ေတာ္ျမင္လုိက္တဲ႕ / ရိပ္ခနဲေတြ႕လုိက္တဲ႔ … ေျပာင္းလဲျခင္းနိယာမ၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ရဲ႕ ခ်ိန္သားကိုက္တိက်မႈနဲ႕ အတိအက် စြန္႕လႊတ္ႏိုင္မႈေတြကို ကြ်န္ေတာ္ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ၾကည္႕တာပါ။ ခင္ဗ်ားတို႕ ရင္ဘတ္ထဲမွာ ေနရာလြတ္ေတြရိွေနရင္ ျဖည္႕လို႕ရႏိုင္မယ္႔ အလင္းကို ကဗ်ာတစ္ခ်ိဳ႕က သယ္ေဆာင္လာတတ္တဲ႔အေၾကာင္း …. အေလးအနက္မဟုတ္တဲ႔ မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္ အေၾကာင္းၾကားမႈေလးတစ္ခုေလာက္ပါပဲ။
ခါလီဂ်ီဗရန္တို႕လက္ထက္္ကတည္းက PROSE POETRY ရိွေနတာကို ၂၁ ရာစုၾကမွ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အလန္႕တၾကားထၾကည္႕ျဖစ္တာကိုလည္း သူ႕သေဘာသူေဆာင္တဲ႔အတိုင္းထားလုိက္ၾကရေအာင္။ ကဗ်ာက ဘယ္ကလာလဲ ဘယ္ကိုသြားသလဲ … ကြ်န္ေတာ္တို႕နဲ႕ဆို္င္သလား ဆိုတဲ႔ေမးခြန္းသံုးခုနဲ႔ပဲခ်ဥ္းကပ္ပါတယ္။ ဘယ္ကမွမလာဘူး။ ဘယ္ကိုမွလည္းမသြားဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႕နဲ႕လည္းမဆိုင္ဘူးဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္ေတာ႔ ဒီကဗ်ာကုိ ခဏေလာက္သိမ္းထားလိုက္ခ်င္တယ္။ ၾကံဳျပီး လိုလာတဲ႔အခ်ိန္ၾကရင္ေတာ႔ဖတ္မယ္။ အခုကြ်န္ေတာ္ဖတ္လိုက္တဲ႔ ကဗ်ာေတြကို ကလီေရွး* ျဖစ္သြားျပီလို႕ သတ္မွတ္တဲ႔သူေတြလည္းရိွမယ္။ အဂၤလိပ္စာမွာ ကလီေရွး* ကို အေရးၾကီးတဲ႔ေနရာေတြမွ ဆက္လက္သံုးစြဲေနတာကိုေတြ႕ရတာေလးနဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္မိတယ္။ ကလီေရွး* ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ႔ ေနရာနဲ႕ ကလီေရွး* ဆက္လက္သံုးစြဲၾကတဲ႔ေနရာႏွစ္ခု၊နယ္ပယ္ႏွစ္ခု ၊ အယူအဆႏွစ္ခုကို မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္းနဲ႕ဆက္ဆြဲလုိက္တဲ႔အယူအဆကို ကြ်န္ေတာ္ခိုင္ခုိင္ၾကီးလက္ခံေနမိပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္႔ကို နည္းနည္းယိမ္းယိုင္သြားေစခဲ႔တဲ႔ ၀င္းေမာင္ရဲ႕ ခ်ဳပ္ရိုးေပၚကေႏြ နဲ႕စလုိက္ၾကရေအာင္။ ဟန္သစ္၊ ဇူလိုင္ ၁၉၉၄ က ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၆ ႏွစ္အၾကာမွာ ကဗ်ာဖတ္ေနတဲ႔သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ကို လာျပီးလႈပ္ႏႈိးႏိုင္တယ္ဆိုတာေလးကို ကြ်န္ေတာ္ေတြးၾကည္႕ပါတယ္။ ကဗ်ာဟာ ရွင္သန္ေနတယ္။ ကဗ်ာဟာ အသက္ရိွတယ္။ ကဗ်ာဟာ သူ႕အလုပ္သူလုပ္တယ္။ အဲဒါေတြကို ကြ်န္ေတာ္ေတြးပါတယ္။
ခ်ဳပ္ရိုးေပၚကေႏြ
ေသတာနဲ႕
ရွင္တာကို
အျမီးကစျပီး မ်ိဳခဲ႔တယ္
အပ္ႏွစ္စင္းထိခြင္႔ရတဲ႔ေန႕က။
ထုိမွအစ
မွားမွန္းမသိခင္ မွားခဲ႔
မွားမွန္းသိေတာ႔လည္း ပိုမွားခဲ႔
ဒါ ငါ႔ရဲ႕ အားကစား ထူးခြ်န္ဆု တစ္ခုပါ။
အခုမွ
အလဟႆျဖဳန္းတီးမိတဲ႕
ေနာင္တနဲ႕ ေန႕စဥ္
ကိုယ္႔အတၱကို အလွျပင္လို႕
ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္ေခၚခဲ႔
ေကာင္းေကာင္းေနခ်င္တဲ႔စိတ္ေတြ
ေကာင္းေကာင္းစားခ်င္တဲ႔စိတ္ေတြ
ေကာင္းေကာင္း၀တ္ခ်င္တဲ႔စိတ္ေတြ
အဲဒီ မိုက္တြင္းနက္နက္ထဲမွာေလ။
လူဘ၀ဟာသတစ္ခုမွာ
ဘယ္လုိမွ ရယ္စရာမေကာင္းလို႕
ရယ္ရ
ေနာက္ထပ္ျပကြက္တစ္ခု
ငါနဲ႕တည္႕ေအာင္မေနတတ္ခဲ႔တာလည္းပါ
ဒါ တစ္သက္လံုး ေတာင္႔တင္းေနခဲ႔တဲ႔ေ၀ဒနာပဲ။
ဒီမွာ
ငါမွတ္သားမိသေလာက္ေတာ႔
ငယ္ငယ္တုန္းကေႏြဟာ
အခုေလာက္မပူတာသိပ္ေသခ်ာတယ္။ ။
ကြ်န္ေတာ္ ထပ္ျပန္တလဲလဲအမွားေတြကို ထပ္မလုပ္ခ်င္ေတာ႔လို႕ ဒီကဗ်ာကို ဖြင္႔ဆိုဖုိ႕ မၾကိဳးစားေတာ႔ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္က အေလ႔က်ျဖစ္ထြန္းခဲ႔တဲ႔၊ ဒါမွမဟုတ္ စနစ္တက် သင္ယူခဲ႔ၾကတဲ႔ အသံစီးဆင္းမႈ အရ၊ ကဗ်ာက ေျပျပစ္စြာစီးဆင္းေနတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ အမ်ားဆံုးေျပာစရာျဖစ္မွာက နိဂံုးကိစၥပဲ။ ကဗ်ာက နိဂံုးပါရမယ္ဆိုတာကို အခုအခ်ိန္မွာ အေတာ္ေလးေျပာရခက္သြားျပီ။ ဒီမွာ ငါမွတ္သားမိသေလာက္ေတာ႔ ဆိုျပီး လွမ္းေအာ္ေျပာလုိက္တာ ကြ်န္ေတာ႔္ကိုလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္႔စိတ္ကို ကဗ်ာဆရာက လွမ္းေျပာတာလား၊ သတင္းပို႕တာလား။ ေရွးဆံုးမစာေတြကလို နိတိတစ္ခုခုကိုေပးတာလား။ အဲဒါေတြကိုေတြးၾကည္႕လုိ႕လည္းရတယ္။ ခင္မ်ားတို႕ဟာ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္မွာေနခဲ႔တဲ႔သူေတြဆိုရင္ ကမာၻၾကီးဟာ အျပားၾကီးလုိ႕ပဲ သိခဲ႔ၾကမွာမဟုတ္လား။ အခုအခ်ိန္မွာသိတဲ႔အသိေတြဟာ အရင္တခ်ိန္က သိတဲ႔အသိေတြမဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ ပိုျပီးေသခ်ာတာက ကမာၻၾကီးဟာ အလံုးၾကီးဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္သိလုိက္ရတာမဟုတ္ဘူး။ တျခားတစ္ေယာက္ေျပာလုိက္လုိ႕သိလုိက္ရတာ။ အလံုးေတာင္မွ လိေမၼာ္သီးလုိ လံုးသလား၊ ေရွာက္ခ်ိဳသီးလုိလံုးသလား၊ သစ္ေတာ္သီးလုိလံုးသလား ေသေသခ်ာခ်ာသိရဲ႕လားဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ားေျဖမလဲ ………….။ …………………………………………………………………………………..။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္စိတ္ထဲကို ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္လာတဲ႔ကိစၥမွာ …………….ျခံတံခါးဖြင္႔ေပးျခင္း၊ ဆီးၾကိဳ ခရီးဦးၾကိဳျပဳျခင္း၊ ၀မ္းသာအဲလဲ ေပြ႕ဖက္ျခင္း၊ၾကည္သာရႊင္ျပ ေနရာေပးျခင္းေတြ ….ပါရဲ႕လား။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ မပါဘူးလုိ႕ယံုတယ္။ ကဗ်ာက သူ႕အလုပ္သူလုပ္မယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕စိတ္က သိမွတ္ျပီးသားကိစၥေတြနဲ႕ တိုက္ဆုိင္စစ္ေဆးျပီး၊ ဒါမွမဟုတ္ ေထာက္ကန္ အညမညျပဳျပီး၊ ခံစားလုိက္မယ္။ သို႕တည္းမဟုတ္ ရယ္သြမ္းေသြးမယ္။ ဒီေလာက္ပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ္ဆီကို ဆက္လက္တိုး၀င္လာတဲ႔ကဗ်ာေတြကေတာ႔ စန္းဦးရဲ႕ အျခားေသာ သရုပ္ေဆာင္မ်ားႏွင္႔ … ခင္ဗ်ား ဆိုတဲ႔ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက ကဗ်ာသံုးပုဒ္ပါ။ ဘုရားေတြဟာ ဘုရားျဖစ္မျဖစ္ ဇိနတၳပကၠာသနီနဲ႕ တုိင္ဆိုင္ၾကည္႕လို႕ရပါတယ္။ ကဗ်ာေတြကိုေရာ ဘာေတြနဲ႕တုိက္ဆိုင္ၾကသလဲ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕စကၠန္႕မလပ္ေျပာင္းေနတဲ႔စိတ္နဲ႕ ကဗ်ာဟုတ္/မဟုတ္/သလိုလို ကိစၥေတြကို စံသတ္မွတ္ဖို႕ျပႆနာရိွႏိုင္ပါတယ္။ Rock ဂီတသမားေတြဟာ Hip Hop ကို ဂီတတစ္ခုလို႕ လက္ခံဖုိ႕ခက္သလိုေပါ႔။ ထံတ်ာေတရွင္ေတြကေတာ႔ Rock ေရာ Hip Hop ကိုပါ ဂီတလို႕သတ္မွတ္လို႕မရသလို၊ Hip Hop သမားေတြနဲ႕ Rocker ေတြဟာ ထံတ်ာေတရွင္ေတြကို ဂီတတစ္ရပ္အေနနဲ႕ေလ႔လာဖုိ႕ အာသေ၀ါကုန္သြားပါတယ္။ ၾကံဳလို႕ေျပာရရင္ မွန္ေတြအေၾကာင္းနည္းနည္းေျပာခ်င္တယ္။ သူ႕အျမင္ကိုယ္႔အျမင္လုိ႕ ေျပာေလ႔ရိွၾကတယ္။ ဆံပင္ညွပ္ဆိုင္မွာ ေထာင္ထားတဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွန္ႏွစ္ခ်က္လို .. သူ႕ထဲမွာ ကိုယ္႔ကိုျမင္ျပီး … ကိုယ္ျမင္ေနရတဲ႔ကိုယ္႔ပံုရိပ္ထဲမွာ သူ႕ကိုျပန္ျမင္ေနရသလိုပါပဲ ……….ကဗ်ာေတြဟာ …………….. မွန္ႏွစ္ခ်က္ၾကားက knowledge transfer လုပ္ေနတဲ႔ ျဖစ္ရပ္ေလးတစ္ခုလုိ ……………………….။
ငါးမွ်ားျခင္း
ကမ္းစပ္မွာ
ငါးမ်ား၊ ပီတိမ်ားနဲ႕
ကိုယ္ ေနထိုင္ရာ
ထုိသူ ေရာက္လာခဲ႔။
“ဒါ … ငါးအစစ္ေတြလား”
“ဟာဗ်ာ
ဒါ … ကိုယ္တိုင္ သီတံတပ္
ကိုယ္တုိင္ အခ်ိန္ေပးျပီး
ဒီျမစ္ထဲက ရခဲ႔တဲ႔ ငါးေတြပါ”
“ေအးေလ
အဲဒီ ျမစ္ထဲမွာ
ငါးအစစ္ေတြ မရိွခဲ႔ဘူးဆိုရင္ေပါ႔”
ေျပာျပီး … သူထြက္သြား။
အို…
ကိုယ္ျပန္ ေရရြတ္ေန
အခါခါ ေရရြတ္ေန …။
ဟုတ္တယ္
ျမစ္ထဲမွာ ငါးအစစ္ေတြ မရိွေတာ႔ဘူးဆုိရင္
ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲလို႕ ေတြးမိ။ ။
ကဗ်ာဆရာက သူ႕ဘာသာသူငါမွ်ားရမွာပ်င္းလုိ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အာရံုကို လာမွ်ားေနတယ္။ …. ေပ်ာ္စရာကိစၥတစ္ရပ္လုိ႕ခံစားရတယ္။ ေနာက္ထပ္ ေၾကာင္တစ္ေၾကာင္ထပ္ပို႕ေပးလုိက္မယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔လက္ကိုေရာ စိတ္ကိုေရာ အေတာ္ကေလး ကုတ္သြားတဲ႔ေၾကာင္မေလးတစ္ေကာင္၊ ခင္ဗ်ားလည္း သတိထားျပီးေမြးျမဴဖတ္ရွဴပါဦး။
ေၾကာင္တစ္ေကာင္နဲ႕ လူ၏ေထာင္႔မ်ား
ေၾကာင္တစ္ေကာင္ ေကာက္ရတယ္
သူ႕လည္စီးလွလွမွာ စာတစ္ေစာင္
ပိုင္ရွင္ရဲ႕ေထာင္႔တစ္ခုကို
အၾကိမ္ၾကိမ္ ကုတ္ျခစ္ခံရလုိ႕
စြန္႕ပစ္လိုက္သတဲ႔။
လူသြားလမ္းေပၚမွာ
ငါ ေၾကာင္ကို ပိုက္ျပီးေငးေမာ
ေဟာဒီ ထုိင္းထုိင္းမႈိင္းမိႈင္း ေလျပည္ေအာက္မွာ
ေဟာဒီ ခ်ိဳ႕တဲ႔မႈ မီးေရာင္ေအာက္မွာ
ငါ ေၾကာင္ကိုပိုက္ျပီး ေငးေမာ
ငါက ေၾကာင္ကို မပြတ္သပ္ရဘဲ
ေၾကာင္က ငါ႔ကုိ ပြတ္သပ္တယ္
ဘယ္အရာမွန္းမသိ
ငါ႔ႏွလံုးအိမ္ထဲ တိုးလွ်ိဳးသြား
ငါမမွတ္မိတဲ႔ ငါ႔အေရျပားေတြကို ပြတ္သပ္လို႕
ငါသတိမျပဳမိတဲ႔ ေထာင္႔မ်ားဆီကို
ျပန္သြားေနမိ
ငါ႔ကိုယ္ငါ လိပ္ယူျပီး ငါပစ္ထည္႕ထားတဲ႔ေထာင္႔မ်ား။
ေထာင္႔ဆိုတာ
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာထဲကမွ
ႏွစ္မ်က္ႏွာကို စြန္႕ပစ္ဖံုးကြယ္ထားရတဲ႔ကိစၥ
လူေတြမွာေထာင္႔တစ္ခုမက ရိွႏိုင္တယ္
ဒါကို ေပါက္ျပဲေအာင္ အၾကိမ္ၾကိမ္ႏႈိးဆြ
ဘယ္သူ အကုတ္ျခစ္ခံႏိုင္ပါ႔မလဲ။
လႊတ္ခ်လိုက္မိရဲ႕
ပါလာတဲ႔စာကိုေတာင္ မျဖဳတ္လုိက္ေတာ႔
လူသြားလမ္းေပၚမွာ
ပိုင္ရွင္ရဲ႕ေထာင္႔တစ္ခုကို အၾကိမ္ၾကိမ္ကုတ္ျခစ္လုိ႕
စြန္႔ပစ္ခံရတဲ႔ ေၾကာင္တစ္ေကာင္။ ။
အျခားေသာ သရုပ္ေဆာင္မ်ား ႏွင္႔ခင္ဗ်ား
ရပ္ကြက္ၾကီး ဆူညံေနပံု
ေဘာလံုးကန္ပံု
လက္ခ်င္း ဆုပ္ကိုင္ထားပံု
စာအုပ္ပံုၾကား ျဖတ္ေျပးပံု
ေရသြန္ခ်ပံု
ကားတံခါးပိတ္ပံု
စကားကုိဟန္နဲ႕ ေျပာပံု
ေရဒီယိုနဲ႕ နားရြက္နဲ႕ ကပ္ထားပံု
ေထာ႔နင္းေထာ႔နင္း လမ္းေလွွ်ာက္ပံု
ေခြးကို ေငါက္ငမ္းပံု
ဓာတ္တိုင္ေဘး ေငးၾကည္႕ပံု
အကၤ် ီေရစိုေအာက္ အတြင္းခံေပၚပံု
ဆြဲငင္သံနဲ႕ လက္၀ါးျဖန္႕ပံု
အိမ္အ၀င္ ေျခေထာက္ေဆးပံု
ၾကြတ္ၾကြတ္အိတ္ ဆြဲလာပံု
ႏြားႏို႕ျခင္း ရြက္ပံု
မုန္႕ထုပ္ ကိုက္ေဖာက္ပံု
လက္ဖက္ရည္ ေမာ႔ခ်ပံု
ေငြစကၠဴ ေရတြက္ပံု
၀မ္းနည္းျပီး ငိုပံု
ေအာ္ေခၚပံု
ေရစည္လွည္း တြန္းပံု
မွတ္တိုင္မွာ ကားေမွ်ာ္ပံု
ေျမာင္းေဖာက္ခ်ပံု
လမ္းကိုၾကည္႕ျပီး ထုိင္ပံု
သပိတ္ ပိုက္ထားပံု
ဗီဒိယိုအေခြ ခ်ိဳင္းၾကားညွပ္ထားပံု
ငံု႕ေနပံု
ကြမ္းေသြး ေထြးလုိက္ပံု
မိုးၾကိဳးပစ္ခ်တဲ႔ အသံကို လန္႕ပံု
အသီး ခူးေနပံု
ထီးထမ္း လမ္းေလွ်ာက္ပံု
သတင္းစာ ၾကည္႕ပံု
ထီကား ရပ္ပံု
ပုလင္း လွမ္းကိုင္ပံု
ပခံုး ဖက္သြားပံု
ဆိုက္ကားကို ေကြ႕ခ်လိုက္ပံု
ဖ်တ္ခနဲ နာရီၾကည္႕ပံု
မိုးကာ အက်ၤ ီ ဆြဲေစ႔ေနပံု
တစ္ေခါက္ ျပန္ဖတ္ပံု
အေခ်ာ ေရးပံု
အယ္ဒီတာ႔ထံ ပို႕ပံု
ကြန္ပ်ဴတာ စာစီပံု
သရုပ္ေဖာ္ ေရးဆြဲပံု
ပုံႏွိပ္ပံု
စာအုပ္ခ်ဳပ္ပံု
ဟုတ္ျပီ
အခု … ခင္မ်ားတို႕ ကဗ်ာဖတ္ေနတဲ႔ပံု ။ ။
ဒီကဗ်ာေလးကေတာ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခုကို တစ္ကြက္ျခင္းျပေနသလိုေလးေပါ႔။ ကဗ်ာရဲ႕ process ကို အစအဆံုးေရးသြားသလုိမ်ိဳးေလး ဆန္းသစ္ထားတယ္။ ကဗ်ာေရးတာကို ကဗ်ာထဲျပန္ထည္႕ေရးရမယ္ဆိုတဲ႔ သီအုိရီ ခပ္ဖြံ႕ဖြံ႕ၾကီးေတြနဲ႕ အကိုက္ၾကီးကိုက္သြားမယ္လုိ႕ေမွ်ာ္လင္႔ရပါတယ္။ ကဗ်ာမွာထူးျခားတာတစ္ခုက ျမန္မာေတြမွ နားလည္မယ္႔ကဗ်ာလို႕ ခံစားရပါတယ္။ အဲဒီျမင္ကြင္းေတြအားလံုးရိွတာ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာေရာ၊ ကမာၻမွာပါ ျမန္မာအျပင္ ျမန္မာပဲရိွတဲ႔အတြက္ ျမန္မာျပည္သားေတြအတြက္ ကဗ်ာလို႕ခံစားရပါတယ္။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို တစ္ေခါက္တည္းနဲ႕ ရင္ဘတ္ထဲမေရာက္ရင္ ထားလုိက္ပါဦး။ သူ႕အခ်ိန္မတန္ေသးလို႕ပဲမေရာက္ေသးတာလည္းျဖစ္ႏို္င္ပါတယ္။ ကဗ်ာဖတ္ရတာလည္း စိတ္ရွည္လက္ရွည္ဖတ္ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကဗ်ာေတြဟာ စိတ္ထဲမွာ နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္းျငိသြားတတ္ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာမ်ိဳးကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ေမ႔လုိ႕မရေတာ႔ဘူး။ ဒါဟာ အသက္ရွဴတဲ႔ကိစၥလိုပဲ ကြ်န္္ေတာ္တို႕ရဲ႕ဘ၀ထဲ ကပ္ပါလာေတာ႔တာပါပဲ။
တစ္ခါတစ္ေလ ျမန္မာကဗ်ာေတြထဲမွာ ျပင္သစ္ျမိဳ႕၊ အိုင္ဖယ္လ္တာ၀ါ၊ ႏ်ဴေယာ႔ခ္ နဲ႕ ၀ါရွင္တန္ … ၊ လစ္ဘာတီရုပ္တုနဲ႕ လြတ္လပ္ေရးေၾကျငာစာတမ္းေတြေနရာယူၾကတယ္။ တစ္ခါမွ ႏိုင္ငံျခားမေရာက္ဘူးတဲ႔ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ ရင္ဘတ္ထဲကို ႏိုင္ငံတကာကျမိဳ႕ေတြ နဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ အမွတ္အသားေတြ စီးဆင္း၀င္ေရာက္လာတာ စာေပရဲ႕သက္ေရာက္မႈလုိ႕ပဲထင္တယ္။ စာေပအားျဖင္႔ ယဥ္ေက်းမႈေတြဟာ ရင္းႏွီးလာၾကတယ္။ ႏွလံုးသားခ်င္း နီးလာၾကတယ္။ ခံစားမႈခ်င္း အပူဒဏ္ခ်င္းနီးလာၾကတယ္။ ဂ်ပန္ေတြေရးတဲ႔ ႏ်ဴကလီးယားဗံုး အေၾကာင္းဟာ လူသားတုိင္းရဲ႕ရင္ဘတ္ထဲမွာ ပူေလာင္သြားသလို .. နာဂါဆာကီ၊ ဟီရိုရွီးမား … ကြ်န္ေတာ္တို႕ စိတ္ထဲမွာစြဲသြားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ေတြဟာ ေနထိုင္ရာ ၀န္းက်င္က အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ခံစားလုိက္ရတဲ႔အခါ …. ပိုျပီးထိထိခိုက္ခိုက္ျဖစ္ၾကရတယ္။ တစ္ဆင္႔သိျမိဳ႕ၾကီးေတြကေန ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ဆီကုိ ျပန္ေခၚထုတ္သြားတဲ႔ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကို မိုးဃ္ေဇာ္က ေရးခဲ႔႔ပါတယ္။
ရန္ကုန္ည
ဆုပ္ကိုင္ႏိုင္သမွ် ဆုပ္ကိုင္
ရပ္တည္ႏိုင္သမွ်ရပ္ထား
ဘာမွ အလကား မရဘူးဆိုလို႕
စတိုးဆုိင္ေရွ႕က လမ္းျဖတ္ကူးခဲ႔တယ္။
ဒီမွာေလ
က်ပ္မျပည္႕တဲ႔ညဥ္႕ငွက္ေတြ
တစ္ဖန္ ျပန္လည္ရွင္သန္ထေျမာက္လာၾကတဲ႔
ရန္ကုန္ဆိုတဲ႔ ရန္ကုန္ညမွာ
ပန္းဆိုးတန္းတစ္၀ိုက္
လမ္းသလားၾကည္႕လုိက္ေတာ႔
ရန္ကုန္ညဟာ
ကားမီးေရာင္နဲ႕တုန္ေနရဲ႕။
ဒီေခတ္မွာ
နာတာရွည္ေရာဂါကို
ေဆးျမီးတိုနဲ႕ ကုသခ်င္လုိ႕ မျဖစ္ဘူး။
ညပလက္ေဖာင္းေပၚက
အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေလးရယ္
ဘ၀ဆိုတာ
ဂြဒ္ေမာနင္းေပါင္မုန္႕စိမ္ထားတဲ႔ ႏုိ႕တစ္ခြက္ေပါ႔
ေသျခင္းတရားဆိုတာေတာ႔
သတၱ၀ါတုိင္း ရရိွမယ္႔ အခ်ိန္ပို လုပ္အားခပဲ။
လန္႕ႏိုးခဲ႔တဲ႔ အိမ္မက္အတြက္
ေဒါသထြက္ေနလို႕လည္း အပို
ရွယ္လီကိုရြတ္ဆို
ဘုိႏိုကို ဂုဏ္ျပဳ
မသမာမႈမွန္သမွ်
လက္တကမ္းက ရင္ဆိုင္ထားလုိက္မယ္။
ဒီကေန႕ ည မိုးေကာင္းကင္မွာ
မိုးသားတိမ္လိပ္ေတြ ကင္းစင္ပါရဲ႕လား
ခင္ဗ်ားတို႕ရဲ႕ ေသြးထဲမွာေရာ
ပိုးမႊားေတြ သန္႕စင္ပါရဲ႕လား
သံသရာ ခ်ားရဟတ္ထဲမွာ
ေငြၾကယ္ကေလးေတြပြင္႔ခဲ႔လုိ႕
ကိုယ္႔ဘ၀ကိုယ္ မက္ေမာမိျပန္တယ္
တကယ္ဆုိရင္
တို႕ေသြးသားဟာ
အမွန္တရားနဲ႕သာ တည္ေဆာက္သင္႔ေပရဲ႕။
ေၾသာ္ …
အေနာ္ရထာလမ္းမၾကီးက
ေျခသံေတြကို ထမ္းထားဆဲ
ေခြ်းတစိုစို လူတန္းၾကီးေတြနဲ႕
ခံုးေက်ာ္တံတားေတြေအာက္
ဘ၀ေတြ စီးဆင္းေနေလရဲ႕။
ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္မသိ
ဘ၀ေတြ စီးဆင္းေနေလရဲ႕။
စစ္ၾကီး အတြင္းတုန္းက
ရန္ကုန္ညမွာ
ဗံုးခိုက်င္းေတြ တူးခဲ႔တယ္။
စစ္ၾကီးအတြင္းတုန္းက
ရန္ကုန္ညကို
ျဗိတိသွ်စစ္သားေတြ ဆုတ္ခြာခဲ႔ၾကတယ္။
စစ္ၾကီးအတြင္းတုန္းက
“ကင္ေပတိုင္” ရံုးခန္းဟာ
“ေရႊဂံုတုိင္” မီးပြိဳင္႔နားမွာ ရိွခဲ႔တယ္။
စစ္ၾကီးျပီးျပန္ေတာ႔
ရန္ကုန္ညမွာ
အင္းစိန္တိုက္ပြဲျဖစ္ခဲ႔တယ္။
ဒီလိုနဲ႕
ရန္ကုန္ညမွာ
“မိုေရွဒါယန္း” အိပ္စက္ခဲ႔
“ခ်ဴအင္လုိင္း” အိပ္စက္ခဲ႔
“ခ်ာဗလစ္ေယာင္ခ်ိဳင္ယု” လည္း အိပ္စက္ခဲ႔။
အခုေတာ႔ ရန္ကုန္ညဟာ
ျပီးခဲ႔တဲ႔စစ္ၾကီးကို ေမ႔လုိ႕
ၾကံဳခဲ႔တဲ႔ ဒုကၡေတြကို ေမ႔လုိ႕
“အေဖာ္” ကို ဟုိတယ္္ေပၚမွာ ေ၀ငွလို႕
လူငယ္ေတြ ၾကယ္လုိ ကခုန္လို႕
မေရရာတဲ႔ ေဆာ႔(ဖ)၀ဲေတြနဲ႕
ရန္ကုန္ညဟာ သက္၀င္လႈပ္ရွားလုိ႕။
ဟဲလို … ရန္ကုန္ညေရ
သင္နဲ႕ ႏွစ္ဥိးသေဘာတူ ေပြ႕ဖက္ျပီး
သင္နဲ႕ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ အိပ္စက္ခဲ႔ရတာ
အကုန္အက် မ်ားလြန္းလွေပမယ္႔
အခုအထိ မျငီးေငြ႕ႏိုင္တာ ဘ၀ေပါ႔
ဂိတ္ထုိးလုိက္တဲ႔ ေအာက္ဆိုက္ကားေလးေပၚ
အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္ျပီး တက္လုိက္တယ္။
ခံုးေက်ာ္တံတားၾကီးေတြေအာက္
ဘ၀ေတြ စီးဆင္းသြားရွာျပီ။
(ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၆။ ေရႊအျမဳေတ စာေပဆု ၂၀၀၇)
ဒီကဗ်ာကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕က်ဆံုးမႈေတြကို တသီၾကီးေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနလဲ … မျဖစ္ဘဲ ပ်က္ေနလဲ ဆိုတာေတြကို ….သိျပီးသားတရားကို ေနာက္တစ္ခါ နာဘူးထပ္မံလုိက္ရသလို …စိတ္ေရာ … ေစတသိက္ပါ ေအာင္႔သက္သက္နင္႔နင္႔နဲနဲ နာက်င္ရပါတယ္။ ကဗ်ာဆိုတာထက္ အရိွအတိုင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေရးထားတဲ႔ ရန္ကုန္ညေလးတစ္ညလုိ႕ပဲ ပိုခံစားရပါတယ္။ အခုေတာ႔ သမိုင္းကို ထုံုးသုတ္လုိက္သလို အညစ္အေၾကးကို အျဖဴေရာင္ညစ္ေထးမႈနဲ႕ ထပ္အုပ္လိုက္သလို ပံုဖ်က္ထားလုိက္တဲ႔ျမိဳကေလးတစ္ျမိဳ႕ …..။ သမုိင္း၀င္ေၾကကြဲမႈေတြနဲ႕ … အစစအရာရာ ပ်က္သုဥ္းသြားခဲ႔တဲ႔ ညကေလးတစ္ည …….. ေၾကကြဲဖြယ္ဇာတ္ကားၾကီးကို ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ခြင္႔မရိွ၊ ရံုထဲက ထြက္ခြင္႔မရ အစအဆံုးၾကည္႕လုိက္ရသလို …. မြန္းၾကပ္တဲ႔ ရသတစ္ခ်ိဳ႕ ရလုိက္ပါတယ္။ …………..။
ကဗ်ာအားျဖင္႔။ ကဗ်ာႏွင္႔အတူ ……..၊ ကဗ်ာႏွင္႔အမွ် ………………..ကြ်န္ေတာ္ နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။
Zephyr
2 Comments:
ေၾကာင္ဆိုတဲ႔ ကဗ်ာက အထိဆံုးပဲ (ခု လာဖတ္တဲ႔ အခ်ိန္ စိတ္အခံနဲ႔)။
ငါးမၽွားျခင္းကဗ်ာကိုႏွစ္သက္တယ္
Post a Comment