Tuesday, March 20, 2012
ခါတုုိင္းႏွစ္ေတြလုုိပဲ ကမၻာ့ ကဗ်ာေန႕အတြက္ ကဗ်ာေတြ အမ်ားၾကီးတင္ခ်င္တာပါ။ တကယ့္တကယ္က် အခ်ိန္န႕ဲ လူက မလုုိက္ႏုုိင္ဘူး။ မဂၢဇင္းေတြ အကုုန္ၿပန္ဖြ၊ တစ္ေနကုုန္ လုုပ္တာေတာင္မွ ဒီေလာက္ပဲ ရိုုက္ႏုုိင္ပါတယ္။ ေနာက္မွ မ်ားမ်ား စုုရိုု္ကထားပါ့မယ္။ တကယ္လိုုခ်င္ တဲ့ ကဗ်ာတခ်ိဳ႕လည္း ရွာမရတာနဲ႕ မပါလာပါဘူး။ ဒီေလာက္နဲ႕ ေက်နပ္ပါလုုိ႕ေတာ့ မေၿပာခ်င္ပါဘူး။ ကိုုယ္တုုိင္လည္း မေက်နပ္လုုိ႕ပါ။ ဖတ္ၿပီးသားေတြ ၿဖစ္ေနလည္း ဒုုတိအၾကိမ္ ထပ္ဖတ္လုုိက္ၿခင္းအားၿဖင့္ တစ္စံုုတစ္ရာ ရရွိႏုုိင္ပါေစ ... ကၽြန္မခ်စ္ေသာ ကဗ်ာမ်ား တတ္ထားတဲ့ ပညာကိုု လမ္းထိပ္က ဓာတ္တုုိင္မွာ ခ်ိတ္ၿပီး မီးလင္းလုုိက္ သူ႕ေၾကာင့္ ကိုုယ့္ေၾကာင့္ မဟုုတ္ဘူး မီးပိတ္ထားလည္း ၿမင္ေနရတဲ့ ညရဲ႕ သယံဇာတေတြ တြင္းထြက္ေတြနဲ႕ ၿပည့္စံုုၿပီ အဆင္းအေရာင္ အနံ႕အရသာရဲ႕ ေရွ႕မွာရပ္လုုိ႕ ကေလးတစ္ေယာက္ပမာ ၾကယ္ေတြဆီ ၿပန္ဖိုု႕ မေၿပာနဲ႕ေတာ့ ဝိဇၨာၿဖစ္ၿဖစ္ သိပၺံၿဖစ္ၿဖစ္ တစ္ခုုခုုကိုု မ်ိဳၿပီး ၿပန္အန္တဲ့အခါ ေၿမၾသဇာက တစ္ဖက္ ကမၻာေၿမၾကီးက တစ္ဖက္ ဒီလိုု သတ္သတ္ ကြဲၿပားမေနဘူး ေနေရာင္ၿခည္ရဲ႕ တပည့္ေတြနဲ႕ ပန္းပြင့္နဲ႕လူငယ္ေလးရဲ႕ ဦးေခါင္းဟာ အတူတူပဲ ဓာတ္ၾကိဳးတစ္ေလွ်ာက္ မီးပြင့္ေတြ အမ်ားၾကီး ခ်ိတ္ဆြဲႏိုုင္တဲ့ ဥပမာ အလင္းေပးသူ မီးၿပင္သမား ၿပတ္ေနတဲ့ ၾကိဳးကိုု ရွာေဖြၿပီး ၿပတ္ေနတဲ့ အစကိုု ၿပန္ဆက္လုုိက္ ေဟာ … အခုု မီးလင္းၿပီ မင္းေၾကာင့္ .. ငါ့ေၾကာင့္ မဟုုတ္ဘူး ..။ ။ ဝင္းၿမင့္ (၂၀၀၃ ေအာက္တိုုဘာ ဟန္သစ္ မဂၢဇင္း) ညီေလး …သိုု႕ မင္းကိုု ၾကည့္ရတာလည္း အိုုက္ခမန္းရဲ႕ ငရဲခန္းထဲ ဝင္ေနရသူလုုိပဲ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ အဆိပ္ေငြ႕နဲ႕ စိတ္တစ္ကိုုယ္လံုုး ေပ်ာ့ေခြလုုိ႕ … ေယာက်ာ္းဆိုုတာ ေလာကၾကီးရဲ႕ နံရံမွာ အဓိပၺာယ္မဲ့ ခ်ိတ္ဆြဲထားရမယ့္ ဂီတာတစ္လက္မဟုုတ္ဘူး။ ငါတုုိ႕လည္း ငါတုုိ႕ဘဝအေလ်ာက္ သူတိုု႕လည္း သူတုုိ႕ဘဝအေလ်ာက္ မင္းဟာ ေကြ႕ေကာက္ စီးဆင္းလြန္းတဲ့ ၿမစ္တစ္ခုုထဲက မေကာင္းဆိုုးဝါးပိုုက္ကြန္ကိုု တိုုးဝင္ေနတဲ့ ငါးပဲ ဘာတစ္ခုုမွ နားလည္မေပးႏိုုင္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ကိုု မင္းရဲ႕ အသံုုးမက်တဲ့ မ်က္ရည္ေတြနဲ႕ ဖြင့္ဆိုုေနလည္း ဘာထူးမလဲ …. သဘာဝတရားကိုုက ရုုပ္ဝတၳဳပစၥည္းေတြနဲ႕မၿပည့္စံုုတဲ့ ပင္လယ္ကိုု ဘယ္မိန္းမမွ မိုုက္လံုုးၾကီးၿပီး စီးမဝင္ဘူး အရွိကိုု အရွိအတုုိင္းရွိေစေတာ့ အၿဖစ္ကိုု အၿဖစ္အတိုုင္း ရွိေစေတာ့ ညီေလးရာ … မိန္းမဆိုုတာ မင္းတုုိ႕ ငါတိုု႕ရဲ႕ ဘဝအေထြေထြကိုု တရႊမ္းရႊမ္း ရိုုက္ႏွက္ႏိုုင္တဲ့ မာရ္နတ္ရဲ႕ ၾကာပြတ္တစ္ေခ်ာင္းပဲ ဒီမယ္ ညီေလး ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ၿခေသၤ့လိုု အသည္းႏွလံုုးေတြ မင္း ဘယ္တိရစ ၦာန္ဥယ်ာဥ္ကိုု တင္ပိုု႕လုုိက္ၿပီလဲ လူ႕ေလာကၾကီးရဲ႕ ေရပြက္ပမာ ဇာတ္လမ္းမွာ အစြဲအလမ္းေတြနဲ႕ သံသရာၾကိဳးရွည္ခ်င္သူ မင္းဟာ လူညံ့ မင္းကိုု သိပ္ခ်စ္ရသူ အစ္ကိုု တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ မင္းေဘးအနားမွာ ထုုိင္ၿပီး ငါ .. ဒီစကားပဲ ေၿပာႏိုုင္မယ္ ။ ။ ဥတၱရာေအာင္ ( ၂၀၀၆ ခုုႏွစ္ ဧၿပီ၊ ႏွလံုုးအိမ္ မဂၢဇင္း ) ေရထဲၿမိဳ႕ ေဟာဒီ ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕ေလ ကဗ်ာဆရာ မာလာေမ ၿမင္မသြားခဲ့ဖူးတဲ့ ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕ေလး တစ္ၿမိဳ႕ေလ သူ႕လယ္ကြင္း ရင္ဘတ္ထဲက ေသာ္က ဘုုရားရယ္ သူ႕ႏွလံုုး ရင္ဘတ္ထဲ ဝင္ဝင္ေခြတတ္တဲ့ ေၿမာက္ၿပန္ေလရယ္ အဲဒီ ေၿမာက္ၿပန္ေလက ေပြ႕ေပြ႕လာတဲ့ စပါးပင္ပ်ိဳမေလးရဲ႕ ကိုုယ္နံ႕ေလးရယ္ လမုုပင္အုုပ္ကေလးနဲ႕ ခ်စ္ၾကိဳးသြယ္ေနသူ သရြတ္သြပ္ ေခ်ာင္းကေလးရယ္ အရက္မမူးသူ အရက္ခ်က္စက္ရံုုကေလးရယ္ ဇာတ္ပြဲကသလိုု ကၿပေနသူ ဆန္စက္ကေလးရယ္ ဘဝ ဝမ္းစာေဖြရွာေမာသူ ေလွေမ်ာေလးေတြရယ္ ေမႊးရနံ႕ ကန္ထရိုုက္တာ သနပ္ခါး စက္ရံုုေလးရယ္ ေဟာ .. ၾကာဆန္ စက္ရံုုကေလးကလည္း ရပ္ရွိလုုိ႕ စပါးရယ္ ေရႊရယ္ ငါးရယ္ ၾကာဆန္ရယ္ သနပ္ခါးရယ္ ေရရယ္ မာၾကပေစလင့္လုုိ႕ ဆုုေတာင္းရင္း အတြတ္နဲ႕ ေမႊးေရ ၾကည့္ကြယ္ ၿမိဳ႕ည ေကာင္းကင္ထဲ ႏွစ္သစ္ၾကိဳေတးေတြ သီဆိုုကာ ထြန္းလင္းလုုိ႕ ၿပည္ႏွစ္သစ္ေတးေတြ ေကာ္ဖီလာေသာက္ၾက ခရစ္စမတ္ အၾကိဳညလိုု ေဝဆာလွပလိုု႕ ဘယ္လုုိမွ မထင္မွတ္ဘဲ ဗင္းနစ္ၿမိဳ႕အရသာမ်ိဳး ရခဲ့ရ ေရနဲ႕ ပဋိသေႏၶၿပဳေသာ ၿမိဳ႕ကေလး ေခ်ာင္းေပါက္ကေလးထဲ ဝင္ခါ ၿမိဳ႕အလွကိုု ၿမိဳ႕က ေခ်ာင္းၾကည့္ေနေသာ ေရထဲ ၿမိဳ႕ကေလး …။ ။ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ (၁၉ ၉ ၇ ေအာက္တိုုဘာ၊ ေရႊဝတ္ရည္ မဂၢဇင္း ) ကိုုင္းေၿခာက္ ေလးနဲ႕ၿမားဟာ ေခ်ာင္းေၿမာင္း ပစ္ခတ္ဖုုိ႕ တီထြင္ခဲ့တာပဲ လူေတြရဲ႕ မ်က္လံုုးမ်ားက ေလးလိုု ၿမားလိုု။ ကၽြန္ေတာ္ဆုုိေနက် သီခ်င္းက အခ်စ္ေရး အဆင္မေၿပခဲ့ဘူး ေထြးထုုတ္ခဲ့ေသာ တံေတြးမ်ား အဆင္ေၿပေန ဒိုုင္ယာရီထဲ ေၾကမြခဲ့ အိပ္မက္မ်ားနဲ႕ ႏွလံုုးသားရဲ႕ အၾကည္ဓာတ္တစ္ခုု ဟသာၤမေလး မရွိေတာ့တဲ့အခါ တံခါးရြက္က ပတၱာေတြ ၿဖဳတ္ပစ္မယ္။ ေမေမ .. ေၿပာင္းဖူးေစ့ လက္တစ္ဆုုပ္ ပက္က်ဲခ်လုုိက္တာနဲ႕ ခိုုေတြ အုုပ္ဖြဲ႕ ၿပိဳက်လာတာ ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းနည္းတယ္ ဘဝဆိုုတာ အဲလုုိၾကီးလိုု႕ ထင္မွ မထားခဲ့တာ …။ ။ ရိုုးသက္ (၂၀၀၃ ေအာက္တုုိဘာ Heart မဂၢဇင္း ) ေရခ်ိဳးပ်င္းတဲ့ လိပ္ၿပာ ငါ့ေၿခေထာက္ဟာ ေတာင္ေပၚကိုု တက္ေနတုုန္း ငါ့အရပ္ဟာ ဒလိမ့္ေခါက္ေကြး ေခ်ာက္ထဲကိုု လိမ့္က် …။ ႏွင္းေမြ႕ရာေပၚမွာ အားလံုုးဟာ အိပ္ေမာက် ငါ့မွာ ဘဝဆိုုတဲ့ အုုန္းသီးတစ္လံုုးနဲ႕ ခုုထက္ထိ အလုုပ္ရႈပ္ေနတုုန္း။ ရယ္ခ်င္ေပမယ့္ ငိုုလိုုက္ရတဲ့အခါ ယူခ်င္ေပမယ့္ ေပးလုုိက္ရတဲ့အခါ ေနခ်င္ေပမယ့္ သြားရတဲ့အခါ လက္းလက္ေနတဲ့ တာရာေတြကိုုပဲ ေငးၾကည့္ေနမိေတာ့တယ္ ။ ။ သရဝဏ္(ၿပည္) (ဟန္သစ္ အမွတ္စဥ္ ၃၆၊ ၁၉ ၉ ၃ ) ၿဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္ေၾကာင္း (၁) ငါၿပန္ေရာက္ေတာ့ မအိပ္ဘဲ ရတဲ့ အိပ္မက္နဲ႕ သေဘာတူ လေရာင္ ပါလာတယ္ အသံကုုန္ေအာ္တဲ့ၿမစ္ တံတားေပၚက ခ်စ္သူေတြ။ ငါနဲ႕အတူ တစ္သားေမြး တစ္ေသြးလွ ေနာင္တမ်ားစြာ ဇိအစ္ရက္စြဲမ်ားစြာ …။ အိုု..တသီတသန္းၾကီးပါ ဘယ္သူ႕ေနာက္မွ မလုုိက္တဲ့ ကိုုယ္ခံပညာ ရာသီဥတုု ဘဝနဲ႕ ဓာတ္ၿပဳေသာက္ေရသန္႕။ လည္ေခ်ာင္းအတုုိင္း ေပါက္ကြဲေပါ့ “ က်ဳပ္ပါ အႏွစ္(နဘူးအိုုင္) ဆုုိတဲ့ေကာင္ေလ ေလာကဓံတရားထဲက ပ်ားရည္စစ္စစ္ကိုု တူးေဖာ္ခဲ့ၿပီ ”။ (၂) ခက္ေနတာက ငါ့ မိုုးသားေတြ ရင္းနွီးအံုု႕ဆုုိင္း ေလသမွ် အိမ္ေခါင္မိုုးနဲ႕ ေရတံေလ်ွာက္ေတြက ၿပက္ရယ္ၿပဳ မယံုုၾကည္ၾကဘူး။ ။ အႏွစ္ (နဘူးအိုုင္) (ဟန္သစ္ အမွတ္စဥ္ ၇၇၊ ၁၉ ၉ ၇) လမ္းဘူတာ တဖြဲဖြဲ က်လာတဲ့ အၾကည့္ေတြေၾကာင့္ ညညဆိုု ၾကယ္ေတြကိုု မၿမင္ရပဲလြမ္း။ ဂရိေတြးေခၚရွင္ ဒိုုင္အိုုဂ်ီးနီစ္ ကေတာ့ ဧည့္ခန္းမွာတင္ သေဌးၾကီးတစ္ဦးမ်က္ႏွာကိုု (တံေတြးနဲ႕ ေထြးပက္ခဲ့သတဲ့) ဘဝတင္ဆက္မႈ ဒုုတိယပိုုင္းေရာက္ၿပီ ဇာတ္ရည္ မလည္ေသး အလိုုမတူ ကံတရားၾကီးစိုုးတုုန္း ငါ့စိုုက္ခင္း ပိုုးက်တုုန္း ေမးခြန္းေတြ ထူထပ္တုုန္း ( အႏွစ္ နဘူးအိုုင္ ဆုုိတဲ့ ေကာင္ကလည္း ) လူတြင္က်ယ္ ရင္ဘတ္ေတြေပၚ သီခ်င္းေလး နဲ႕ ဓားေပါက္က်င့္ေကာင္းတုုန္းေလ။ ။ အႏွစ္ (နဘူးအိုုင္) (၂၀၀၇၊ ဇြန္၊ ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္း) ခရီးရွည္ ဘုုရားသခင္ ဘယ္ေလာက္တားၿမစ္ေပမယ့္ ဒုုကၡတရားရဲ႕ ပဥၥလက္ ေတာအုုပ္ထဲကိုု အာဒမ္နဲ႕ ဧဝက စေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတယ္။ သုုခတရားဟာ သိနားလည္သူတုုိ႕ရဲ႕ ခရီးအစနဲ႕ မသိနားမလည္သူတုုိ႕ရဲ႕ ခရီးအဆံုုးမွာသာ ရွိတတ္ၿမဲ။ အစနဲ႕အဆံုုး အဆံုုးနဲ႕ အစ သံသရာ ဘဝဆုုိတာ ရွည္လ်ားလြန္းလွပါတယ္။ ဦးေခါင္းထက္ကိုု မိုုးၾကိဳး အၾကိမ္ၾကိမ္ ပစ္ခ်ခံခဲ့ရဖူးရဲ႕ ဒါေပမယ့္ ၿပန္စဥ္းစားမိတဲ့အခါ အဲဒါဟာ ႏွလံုုးသားထဲမွာ လွလွပပ စီးဆင္းသြားေစတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ စမ္းေခ်ာင္ေးလး ၿဖစ္ေနၿပန္ေရာ။ စိတ္ကူးမလြဲလုုိက္ပါနဲ႕မိတ္ေဆြ မီးလွ်ံၿပင္းၿပင္းေတြကသာ သံရိုုင္းေတြကိုု သံမဏိၿဖစ္ေစခဲ့တာပါပဲ။ အေမွာင္ထဲကိုု ေရာက္သည္ထက္ ေရာက္လာတဲ့အခါ အလင္းရဲ႕တန္ဖိုုးကိုု သိလာသလုုိ အလင္းထဲမွာ ၾကာရွည္ၾကာေမ်ာ လက္ပစ္ကူးရတဲ့အခါ အေမွာင္ကၽြန္းကေလးမွာ နားခိုုခ်င္လာတတ္ေပရဲ႕ ။ လူေတြက အတူတူပါပဲေလ။ လူတစ္ေယာက္က လူတစ္ေယာက္ကိုု ေမာင္းႏွင္ ဘယ္လုုိရွင္သန္ရမယ္ဆုုိတာ လမ္းညႊန္ေနမယ့္အစား စိတ္ကူး စိတ္သန္းေတြကိုု တန္ဖိုုးထားေပါင္းစည္း ဘဝခရီးရွည္ ယဥ္ေက်းမႈ ခရီးရွည္ ေလာကဓံ ခရီးရွည္ ခ်ီတက္ၾကရေအာင္ ဘူေတြဟာ အတူတူပါပဲေလ ..။ ။ ၿမၿမင့္မိုုရ္ ( ၁၉ ၉ ၅၊ သရဖူ အမွတ္စဥ္ ၁၁ ) ပန္းဆိုုးတန္း ခ်စ္သူေတြေလ ေၿပာလက္စ စကားေလးေတြ ခဏ ခဏ ၿပတ္ ဒါနဲ႕ပဲ အဆက္ အထံုုးေတြ တသီတတန္းၾကီး စကားအမွ်င္တန္းေတြ တလြင့္လြင့္ တဝဲဝဲ ေနာက္မွာ က်န္ခဲ့ေရာ ၿမင္ေနရတယ္။ မ်က္ေတာင္ တစ္ခတ္ကေလး အေဝး မခံႏုုိင္တဲ့ အခ်စ္မ်ိဳးနဲ႕ ေလွ်ာက္လာၾကရင္းသားက ကြာလုုိက္ ပူးလုုိက္ ဖ်တ္ဖ်တ္ကိုု လူးလုုိ႕။ လက္စသတ္ေတာ့ သူတိုု႕ ေၿခစံၾကား ကြန္ကရိ ေလးေထာင့္ကြင္းေတြ ပစ္ပစ္ သြင္းေနတာကိုုး ။ ။ ေမာင္ေအာင္ပြင့္ (သရဖူ အမွတ္စဥ္ ၁၁၊ ၁၉ ၉ ၅) ကၽြန္မႏွင့္ ကိုုယ္ဝန္သည္မ်ား မႈန္ညံ့စြာ သြန္းက်လာသည့္ ဝိစိကိစၦာမ်ားအတြက္ ၾကမ္းခင္း တစ္ခုုလံုုး လင္းေတာက္ရံုုမွ်ၿဖင့္ ကိုုယ္ဝန္ေဆာင္ႏိုုင္သည့္ ကၾကီးမ်ား …ခေကြးမ်ား ..ဂငယ္မ်ား .. စုုပ္ယူႏုုိင္သမွ်အတြက္ အလိုုက္သင့္ ရြတ္ဆိုု ၿပီး အလ်ားလိုုက္ ေရတြက္။ ပေရာဟိတ္ ဆရာတုုိ႕၏ အဖန္ဖန္ကမ္းသည့္ ယပ္ေတာင္ နံရံမ်ားေပၚ အရိပ္မ်ားၿဖစ္ တဖ်တ္ဖ်တ္ ယိမ္းထိုုးလုုိ႕။ တစိမ့္စိမ့္ ေအးခဲ ဖြဲ႕တည္ ရွိႏုုိင္သမွ်ရဲ႕ မဲ့ၿခင္းအားလံုုး ကုုန္ဆံုုးေတာ့မည့္ ပန္းခ်ီကားအတြင္း ခ်က္ခ်င္းခုုန္ဝင္ သစ္ပင္ေတြနဲ႕ ေတာလမ္းကေလးအၿဖစ္ မတ္တတ္ရပ္လုုိက္ရဲ႕။ မရႈႏိုုင္ မကယ္ႏိုုင္ ေအာင့္သက္ၿပင္းၿပင္းၿဖင့္ ၿမစ္က်ဥ္းတစ္ခုုေပၚ ေတာင္ပံတစ္ခုု အေရခြံတစ္ခုု ကန္႕လန္႕ၿဖတ္က်ခဲ့။ ေနာက္ဆံုုး .. တြင္ ဆိုုက္ဆုုိက္ၿမိဳက္ ၿမိဳက္ ေရာက္လာခဲ့သည့္ လည္ေခ်ာင္းဝအတြင္းမွ ၿမစ္က်ဥ္းမ်ား၊ နံရံမ်ား၊ ေတာလမ္းကေလးမ်ား .. စကားလံုုးမ်ားေပၚ ခပ္ပ်စ္ပ်စ္ ႏွစ္ခ်လိုုက္ရဲ႕။ ဖြဲ႕ႏြဲ႕မႈ တစ္ခုု ထပ္မံေမြးဖြားဖုုိ႕ .. ကၽြန္မႏွင့္ သရမ်ား ၿပီး .. ကၽြန္မ၏ ကိုုယ္ဝန္သည္ ကၾကီးမ်ား …ခေကြးမ်ား .. ဂငယ္မ်ား …ဃၾကီးမ်ား ….. ၿဖဴမြန္ (၁၉ ၉ ၉ ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ မေဟသီ မဂၢဇင္း) အသံထြက္ဗ်ည္း အိပ္ယာဝင္ခ်ိန္ မ်က္လံုုးအိမ္ကိုု အနားေပး ေႏြးေထြးစြာ အိပ္ၾကဖိုု႕ မ်က္စိသူငယ္အိမ္ေတြက ႏႈိးေဆာ္ “ အိပ္ေပ်ာ္ခ်ိန္ ၈ နာရီရွိမွ ” တဲ့ ဆရာဝန္ရဲ႕ စကား ဖ်ားနာေနတဲ့ ႏွလံုုးသားကိုု မက်ီစယ္ပါနဲ႕။ ပရိုုဇင္း တဲ့ ေဗလီယံ တဲ့ ဒိုုင္ယာဇီပန္ တဲ့ ေပးတတ္လုုိက္တဲ့ နာမည္ေတြ ၾကားရံုုနဲ႕ ရီေဝေဝ လြင့္ေမ်ာ ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္ေမာက်ဖုုိ႕ သူတုုိ႕ကယ္မွ တဲ့လား … ဆံြ႕အေနတဲ့ ႏွလံုုးသားကိုု မႏွိပ္စက္ပါနဲ႕။ အၿပာေရာင္ေကာင္းကင္ “ မိုုးယံဝဝယ္ လကုုိၿမင္ ၾကယ္စင္ ဟုုတ္ဘူး ” ၿမဝတီဦးစကိုုမွန္း လြမ္းဓေလ့ပတ္ပ်ိဳး တစ္ပိုုင္းတစ္စ သန္းေခါင္မွာ ထိုုးခြဲ တိမ္သားထဲမွာ ႏွစ္မ်ားၾကာခဲ့ေပါ့ ဆိုု႕နစ္ေနတဲ့ ႏွစ္လံုုးသာကိုု မေၿခမြပါနဲ႕။ ဗ်ည္းသံုုးဆယ့္သံုုးလံုုးထဲက ဆယ္လံုုးေၿမာက္ဗ်ည္းကေလး ေအးစက္ထံုုထိုုင္း ခပ္ရိုုင္းရိုုင္းဆက္ဆံ သူ႕သ႑န္ဟာ မွန္မွာတစ္မ်ိဳး အၿပင္မွာတစ္မ်ိဳး။ သည္လိုုနဲ႕ပဲ တိတ္ဆိတ္စြာေၾကကြဲေနတဲ့ အိပ္စက္မႈေတြ ကာလမွာ ေနာက္ဆံုုး “ အ ” တစ္လံုုး ဆယ္လံုုးဗ်ည္းေရွ႕ ႏွစ္ဆင့္ထိုုး ေရွ႕ထြက္ ခပ္သြက္သြက္ ရင္ေကာ့ မအိပ္ေတာ့တဲ့ ငါ့နား မာရသြန္ ေၿခဖဝါးနဲ႕ လႊားကနဲ ခုုန္ခ်။ ေအာက္ႏႈတ္ခမ္းက စိမ့္ထြက္လာတဲ့ ေသြးစေတြကေတာ့ ေမးဖ်ားနဲ႕ေတြ႕ဆံုု ေနၾကေပါ့။ ။ ခင္ဝင္းသစ္ ( ၁၉ ၉ ၃၊ စက္တင္ဘာ၊ ေရႊသမင္ မဂၢဇင္း) အဝိဇၨာ အေရာင္းၿပခန္း အမဲဖ်က္ခံလုုိက္ရၿပန္ေပါ့ ေရႊသားအတိ အိပ္မက္ေတြ အထည္ၾကီးပ်က္ ကဗ်ာတစ္ပုုဒ္ အဲဒီရုုပ္ထုု ေရညွိတက္ေနၿပီ တစ္ေယာက္က ေသခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနသူ တစ္ေယာက္က ရွင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနသူ ကၽြန္ေတာ္က ေပ်ာ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနသူ ဒီေတာင္ကိုု ေက်ာ္ႏုုိင္ပါ့မလား ဘယ္အခ်ိန္ကစၿပီး မွားခဲ့တာလဲ မီးကိုုေတြ႕ရွိၿပီး ေနာက္ပိုုင္းလား ဘီးကိုု တီထြင္ၿပီး ေနာက္ပိုုင္းလား သင့္ အမ်ိဳးအစားကိုု သိပါရေစ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုုိ႕မႈကိုု ၾကည့္ရင္း စိတ္ပ်က္ေနတဲ့ မိတ္ေဆြ ခင္ဗ်ားစိတ္ထဲမွာ ဘာေတြ ပိတ္ဆိုု႕ေနပါသလဲ စာအိတ္ေပၚက တံဆိပ္ေခါင္းကိုု ၾကည့္ရံုုနဲ႕ အဲဒီေဒသ အေၿခအေနကိုု ရိပ္မိပါတယ္ အဆင္သင့္ ၿဖစ္ၿပီလား အခ်ိန္မွန္ ေနာက္က်ၿခင္းေတြနဲ႕ ဖုုတ္သြင္း ရထားဝင္လာၿပီ ကပ္ဆုုိက္ၿခင္း ဘူတာရံုုဆီသိုု႕ ေမ့က်န္ေနခဲ့တာက သံလုုိက္အိမ္ေၿမွာင္တစ္ခုု လမ္းညႊန္ ေၿမပံုုတစ္ခ်ပ္ စားနပ္ရိကၡာေတာ့ လံုုေလာက္မယ္ထင္ရဲ႕ အာရံုု ငါးပါးရဲ႕ ရႈေမွ်ာ္ခင္းကိုု ပုုလင္းထဲက သြန္ခ်လုုိက္တယ္ ယခုုအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္ေတာ့္ကိုု ၿမည္းၾကည့္ႏုုိင္ပါၿပီ။ ။ ၾကည္ေမာင္သန္း ( ၂၀၀၇ ဇန္နဝါရီ၊ ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္း၊) သားကိုု ေရးၿပမိတဲ့ စာစီစာကံုုး (အစ) ေဟာဒီမွာ ၾကည့္ၾကစမ္းကြဲ႕ အလုုိဆႏၵကလြဲရင္ က်န္တာအားလံုုးနဲ႕ ဝက္ဝက္ကြဲၿပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ဟင္းလင္းပြင့္ ရင္ဘတ္ၾကီးကိုု… (အလယ္) သူတုုိ႕အဆိုုက အသစ္ေတြကိုုသာ လိုုခ်င္လွပါသတဲ့ ဒါေပမယ့္ ….။ အဖန္တစ္ရာ ေၾကေနတဲ့ ႏြမ္းဖတ္ဖတ္ သီခ်င္းေတြလည္း အဲဒီအထဲကပဲ မဆန္႕မၿပဲနဲ႕ ေပါက္ကြဲ ယိုုစီးက်။ မိႈနံ႕တသင္းသင္း အမႈိက္ၿခင္းထဲက ေဝါဟာရေတြ အဲဒီ အထဲမွာ စည္ကားေနလုုိက္ၾကတာေလ၊ အံ့ပြဲ တစ္ခုုလိုု။ “ တရား ” တဲ့ ၊ “ မွ်ေၿခ ” အားလံုုးေတာ့ ပါပါရဲ႕ မွားေနတာ တစ္ဝက္ အံဝွက္ တစ္ဝက္၊ ၿဖစ္ေနတာကလြဲလိုု႕ ေငြစကၠဴေတြကိုု ေရတြက္ရင္း အိတ္ကပ္ ေဖာင္းေဖာင္းထဲမွာ သိုုဝွက္ရၿခင္း မွာသာ ေက်နပ္ေနတတ္တဲ့ စိတ္က အေပးအကမ္း ဂုုဏ္သတင္းေတြနဲ႕ ေက်ာ္ၾကားခ်င္ၿပန္ေသး ေခြးအ တစ္ေကာင္ရဲ႕ ေကာက္က်စ္ၿခင္းနဲ႕ သူရဲေဘာေၾကာင္မႈမ်ိဳးကိုု ဖံုုးဝွက္ဖိုု႕ လူရမ္းကားေယာင္၊ ေဆာင္ထားတဲ့ စကားလံုုး ပလုုပ္ပေလာင္းနဲ႕ ပါးစပ္က ေအာ္ဂလီ ဆန္စရာ အပုုပ္နံ႕ တေထာင္းေထာင္းထ တကယ္ပါပဲ … ေဟာဒီ ရင္ဘတ္ၾကီးထဲမွာ ၿပည့္ႏွက္ေနတဲ့အရာ ဘာတန္ေၾကးမွ မရွိေပမယ့္ ရာစုုတစ္ခုုစာမက၊ ေလးလံ။ (အဆံုုး) သားေရ … မင္းငယ္ငယ္က အေဖ့ကိုု ၿပံဳးၿပတဲ့ ပီဘိ ကေလးတစ္ေယာက္ အၿပံဳးမ်ိဳးနဲ႕ အေဖ လူေတြ အားလံုုးကိုု ၿပံဳးၿပခ်င္လုုိက္တာေလ ။ ။ ၿငိမ္းေအးအိမ္ Gabriel Okaral, Nigera ၏ Once Upon A time ကိုု အမွတ္ရၿခင္းၿဖင့္ ေရးဖြဲ႕သည္ (သရဖူ အမွတ္စဥ္ ၂၈ ) ဒုုကၡလူသားရဲ႕ ဖက္ရွင္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ လက္ပတ္နာရီက ကက္စီယိုု အမ်ိဳးအစား ခုုခံႏုုိင္စြမ္းက ေရၿပင္ေအာက္ မီတာတစ္ရာ ကၽြန္ေတာ္က ေရမကူးတတ္ဘူး ေလာကရဲ႕ ပင္လယ္ၿပင္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဂ်င္းေဘာင္းဘီက ဖိုုက္ အိုု ဝမ္း အမွတ္တံဆိပ္နဲ႕လီဗိုုင္း(စ္) ခံႏုုိင္ရည္အားက ၿမင္းေကာင္ေရ တူးေဟာ့(စ္) ပါဝါ ကၽြန္ေတာ္က ေၿခမခိုုင္ဘူး ေလာကရဲ႕ ၾကိဳးဝိုုင္းထဲမွာ အခ်ိန္ေတြ တုုိက္စားလာတာနဲ႕အမွ် လက္ပတ္နာရီေလးလည္း ဓာတ္ခဲကုုန္ခါနီးၿပီ ေဘာင္းဘီလည္း ဒူးၿပဲေတာ့မယ္ ကၽြန္ေတာ္က ေသြးမတိတ္ေသးဘူး ေၿဖေဆးမရွိတဲ့ ကမၻာၾကီးထဲမွာ ။ မင္းႏုုိင္သား ( ဟန္သစ္ အမွတ္စဥ္ ၁၁၃၊ ဇြန္ ၊ ၂၀၀၄) မီးေလး တစ္တုုိ႕ေလာက္ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေအာင္ ေၿပာၿပရင္လည္း နားလည္မယ္ဆုုိရင္ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေအာင္ပဲ ေၿပာၿပေတာ့မယ္ ေနမေကာင္းဘူး ၊ ထူထူေထာင္ေထာင္ပဲ ထူထူေထာင္ေထာင္ မရွိဘူး၊ က်န္းမာေရး ေကာင္းတယ္ ေဟာဟိုု .. ၾကံခုုတ္ေနတဲ့ ၾကံခုုတ္သမေလးရဲ႕ ခုုတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာ ပါသြားၿပီ၊ မ်က္ႏွာေတြ အမ်ားၾကီး၊ ရႈပ္ယွက္ခတ္ အငယ္ေကာင္ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကိုုခ်စ္တယ္၊ အၾကီးေကာင္က ကၽြန္ေတာ့္ကိုု မုုန္းတယ္ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေႏွာ္ကထဲ ဝင္ခိုုးသြားတဲ့ သူခိုုးက ဓားၾကိမ္း ၾကိမ္းသြားေသးတယ္ ရက္ကန္းခတ္သံ၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အေၾကာ္သည္၊ အင္တာနက္ ကခဂ၊ အာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ ေဒါသ အတၱ၊ ဂလုုိဘယ္လုုိက္ေဇးရွင္း စိတ္ေတြကိုု ေၿခေထာက္ေတြနဲ႕ဆက္ေပးလိုုက္၊ ေၿခေထာက္ေတြကိုု လက္ေတြနဲ႕ ဆက္ေပးလုုိက္ ခင္ဗ်ားလာခဲ့၊ ခင္ဗ်ားေတာ့ မလာနဲ႕ ခင္ဗ်ားသြား၊ ခင္ဗ်ားေတာ့ မသြားနဲ႕ H2O ပံုုစံမ်ိဳး ေမွ်ာ္လင့္ၿခင္းက ႏွစ္ဆ အထီးက်န္ၿခင္းက တစ္ဆ ေပါင္းစပ္ၾကည့္ေတာ့ တစ္စက္စက္က် အမႈိက္ေတြ ဖုုန္မႈန္႕ေတြ ရႈပ္ယွက္ခတ္ ကိုုၿပည့္မင္း ေတာ္ၿပီလိုု႕ မေၿပာပါနဲ႕ဦး ကိုုေအာင္ေအး အိမ္မေၿပာင္းပါနဲ႕ဦး က်ီးသားတယ္၊ လသာတယ္ အက်ီ ၤက အရင္ အက်ီ ၤပဲဝတ္တယ္၊ ဆံပင္က အရင္အတုုိင္းပဲ ၿဖီးတယ္ သံကိုု အပိုုင္းပိုုင္းၿဖတ္ေတာက္လုုိက္ရင္လည္း သံတုုံး သံခဲ့ေလးေတြပဲ ရတာမဟုုတ္လား ကၽြန္ေတာ့္စကားေတြလည္း အတံုုးအခဲေလးေတြၿပန္႕က်ဲ၊ တုုိးေဝွ႕ ရုုန္းကန္ ေနၾကဆဲ နည္းနည္းေတာ့ ရႈပ္ယွက္ခတ္ ။ ။ ကြန္စစ္ေကာင္း ( ၂၀၀၇၊ ဇြန္၊ ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္း ..) တက္တူး ဘာလုုပ္လုုပ္ ဇြဲမရွိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္က ပြဲေစ်းတန္းတစ္ခုုမွာ ဇြဲ ဆုုိတဲ့ စာလံုုးကိုု လက္ဖ်ံမွာ ေရးထိုုးလုုိက္တယ္။ အသားနည္းနည္း နာေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဇြဲ ရွိေနဖိုု႕ လိုုအပ္တယ္ မဟုုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ တၿခားလူငယ္ေတြလုုိပဲ ပင္လယ္ကိုု ရင္ဆုုိင္ဖိုု႕ သေဘာၤေပၚ ကၽြန္ေတာ္ တက္သြားတယ္ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာေတာ့ တၿခား သေဘာၤသားေတြလုုိပဲ လွတပတ ေရသူမ ပံုုေတြ၊ ေရာင္စံုု နဂါးရုုပ္ေတြ၊ လက္ဝါးကပ္တုုိင္ေတြ၊ အရိုုးေခါင္းေတြ၊ ေက်ာက္ဆူးေတြ အမိႏိုုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အမည္စာလံုုးေတြ ကိုုယ္ခႏၶာ အႏွံ႕ စံုုလင္ေအာင္ ေရးထိုုး ဝတ္ဆင္ရင္း မုုန္တိုုင္းဆန္တဲ့ ေန႕ရက္မ်ားရဲ႕ အတိုုက္အခိုုက္ကိုု ကာကြယ္ ၿငင္းဆန္ခဲ့ရတယ္။ ခ်စ္သူေရ ေနာက္ဆံုုးမွာေတာ့ မင္းရဲ႕ ခါးသည္းရက္စက္လွတဲ့ အခ်စ္မ်ားမွာ သေဘာၤမပ်က္ပဲ ေရေမ်ာကမ္းတင္ ၿဖစ္ခဲ့ရ။ ရင့္က်က္ၿခင္းကိုု အလုုိရွိဖုုိ႕ အေနအထိုုင္ကိုု ဆင္ၿခင္ရမယ္။ ေရေၾကာင္း ေလေၾကာင္းနဲ႕ ကံၾကမၼာရဲ႕ ေစစားရာ တစ္ေနရာရာကိုု လြင့္သြားလုုိက္ေတာ့မယ္။ ညနက္နက္ ေၿမေအာက္ ဘူတာရံုုေတြက နံရံမ်ားပမာ ခံစားခ်က္ ၊ အႏုုပညာနဲ႕ အေတြးအေခၚမ်ားကိုု ငါ့စိတ္မ်က္ႏွာစာေပၚ က်ဲပက္ ေဆးေရာင္စံုုေတြ ၿပည့္ႏွက္ ေတာက္ပေနဆဲ လွ်ိဳ႕ဝွက္ေသာ အနက္အဓိပၺာယ္မ်ားဟာ ဘဝရဲ႕ ေနာက္ဆံုုး တက္တူမ်ားပါပဲ။ ။ ႏိုင္မြန္ေအာင္သြင္ (၂၀၀၇ ၾသဂုုတ္၊ ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္း) လိပ္ၿပာကၾကိဳး သူဟာ ရုုတ္တရက္ လန္႕ႏိုုးလားတယ္ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ ထပ္ခိုုးတစ္ခုုထဲက အိပ္ေမာက်ေနရာက ႏိုုးႏိုုးခ်င္း ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား ေနေရာင္ကိုု ဖ်တ္ကနဲ အၾကည့္ မီးလွ်ံေတြလိုုလိုု ၿမားေတြလိုုလိုု သဘာဝရဲ႕ အာရံုုမွာ မ်က္လံုုးဟာ လက္ဆလြဲေန ရွိသမွ် အေၾကာမွ်င္ေတြ ဆန္႕ထုုတ္ လက္က်န္ ၾကြက္သားကိုု စုုၿပီး ေလကိုု အားရပါးရ စုုတ္ယူလုုိက္တယ္ သူဟာ သူ႕ရဲ႕ အေလးခ်ိန္ကိုု ခပ္ထုုတ္ၿပီး ေလထဲ လႊင့္တင္ဖိုု႕ ေရဟာ ေလွာင္ကန္ထဲကေန စိမ့္ထြက္ဖိုု႕ အသင့္ၿဖစ္ေနတတ္သလိုု ဒီအထံုုးကိုု ၿပန္ေၿဖဖိုု႕ ၾကိဳးပိုုင္ရွင္ ဘယ္သူလဲ ေခါက္ရိုုးေသေနတဲ့ လွ်ာနဲ႕ဟိုုတိုု႕ ဒီတုုိ႕ အနံ႕ခံ ဘာအရသာမွ မရွိပါဘူးကြာ ဆုုိၿပီး ညည္းညဴလိိုုက္ေသး သူဟာ ဒီေနရာက စြန္႕ခြာဖိုု႕ ယတိၿပတ္ ဆံုုးၿဖတ္လုုိက္ပံုုရ အနံ႕စိမ္းရလိုု႕ထိုုးထိုုးေဟာင္ေနတဲ့ ေခြးရဲ႕ အစြယ္မွာ ခုုိၿပီး ေခြးနဲ႕အတူ ေဟာင္ၾကည့္တယ္ နားရြက္ေထာင္ၿပီး အူလုုိက္တယ္ တအီအီ ဘာသာေဗဒ ၿခားေနေတာ့ အလကားပဲ စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ စိတ္လြတ္ ကိုုယ္လြတ္ ထိုုင္ခ်က္လုုိက္ခ်ိန္မွာ ဂ်ံဳးဂ်ံဳးဂ်က္ဂ်က္ ရထားတစ္စီး သူေရာက္ေနတာ ဘူတာရံုုပဲ ဘာမွ စဥ္းစားမေနေတာ့ပဲ ခုုန္အတက္ သူဟာ ေလေလ်ာ့ေနတဲ့ ေဘာလံုုးလိုု ဟိုုလိမ့္ ဒီလိမ့္ မလိမ့္ခ်င္သလိုုလိုု လိမ့္ခ်င္သလိုုလိုု အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ ထပ္ခိုုးကိုု ၿပန္သတိရ သူ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ကာလတည္းက အိပ္ေမာက်ေနခဲ့သလဲ ဆုုိတာ ဘယ္သူက အဲဒီ အိပ္ရာမွာ အိပ္စက္ေစခဲ့သလဲ ဆုုိတာ သူ႕အေတြးေတြ ဟိုုလိမ့္ ဒီလိမ့္ ဘူတာတစ္ခုု ေက်ာ္သြားတုုိင္း အေတြးဟာ ခရီးတုုိလာ ရထားဟာ ဘယ္ကိုု ေရြ႕လ်ားေနလဲ ဆုုိတာ ခရီးဆံုုးရင္ ထပ္ခိုုးဆီ ၿပန္ေရာက္သြားႏုုိင္သလား သူ စစီးခဲ့တဲ့ ဘူတာကိုုလည္း မမွတ္မိ အားလံုုးဟာ ေရးေတးေတး သူ႕ပါးဟက္ကိုု တစ္စံုုတစ္ေယာက္က ၿဖဲၾကည့္ေနတုုန္း အသက္ရွဴေနတယ္ … သူေနာက္ဆံုုးၾကားလုုိက္ရ သူ အိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီ ထင္တာပဲ။ ။ ေနစိမ့္ (သယံဇာတ …မွ) ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုု တစ္ဝက္တိတိ လႊင့္ထူထားရေသာ ေမွ်ာ္လင့္လုုိ႕ မရတာကိုု ေမွ်ာ္လင့္ဖူးခဲ့တယ္လုုိ႕ပဲ စိတ္ထဲ ေရးထြင္းခဲ့မိတယ္ ေန႕တစ္ဝက္ ညတစ္ဝက္ ညီမွ်ၿခင္း ခ်လုုိ႕မရတဲ့ အၿဖစ္အပ်က္မ်ား အလြမ္းအေဆြးဆိုုတာ ငါတုုိ႕ လူငယ္ဘဝ သီဆိုုခဲ့ေသာ ေတးသြား အမွန္တကယ္ပိုုင္ဆိုုင္ခဲ့ရေသာ ခ်စ္သူ႕ကိုုယ္သင္းရနံ႕ေဟာင္းမ်ား ရင္ဘတ္မွာ စာတမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရးထိုုးထားတဲ့ တီရွပ္မ်ား ႏွလံုုးသားေရးရာကိုု အလြန္အကၽြံ စိတ္ဝင္စားမိေသာ ေက်ာင္းသားဘဝရဲ႕ ေန႕ စြဲမ်ား ရုုပ္ရွင္ၾကည့္မိသလိုု တဖ်တ္ဖ်တ္ ၿပန္ေပၚလာေသာ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား နံရံကိုု ေငးေမာေနလည္း မေန႕က ေတြးတဲ့ စိတ္ကူးအတိုုင္း ပံုုရိပ္ထင္တယ္ နာက်င္ ဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္ရာ ဇာတ္လမ္း တစ္ပိုုင္းတစ္စက ငါ့ငယ္ဘဝကိုု ရည္ညႊန္းတယ္ ငါတုုိ႕ ဝတ္ခဲ့ေသာ ဂ်င္းေဘာင္းဘီမ်ား ရင္ခုုန္ႏႈန္းကိုု သတိနဲ႕ထိန္းရတယ္ စက္ဘီးေလးနာမည္ ROADMAN ဆိုုတာ ငါ့ကိုု အထူးၿပဳတဲ့ နာမဝိေသသန ငါ အခုုၾကိဳက္တဲ့ အေရာင္က အနက္ေရာင္ ငါ အခုု ႏွစ္သက္တဲ့ ဂီတက ေရာ့ခ္ ဂီတ ငါ အခုုေသာက္တဲ့ အယ္လ္ကိုုေဟာက ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာ ဝီစကီ ငါ အခုု စြဲလန္းတဲ့ ေကာင္မေလးနာမည္က စုုၿမတ္ၿမတ္ေထြး ဒီစာသားေတြ အားလံုုး ငါ့ဘာသာေရးခဲ့ေၾကာင္း ဝန္ခံပါရေစေတာ့။ ။ ေအာင္ပိုုင္စိုုး ၂၀၀၆ ေမ၊ heart magazine ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာ စီးကရက္ေတြ မေသာက္ခ်င္ဘူး တစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္အတြက္ အခ်ိန္ပိုုင္း ကစားစရာ ကစားစရာ ႏွစ္ေယာက္ ကစားတမ္း ေဆာ့ၾကတယ္ အေလးအနက္ ကိစၥေတြကိုု ဖင္ခုုထိုုင္ၿပီး ကစားၾကတယ္ ကစားတမ္းက ကစားစရာႏွစ္ေယာက္ကိုု ၿပန္ကစားတယ္ ေပ်ာ္စရာၾကီးပါပဲ လုုိ႕ေတာ့ ဘာကမွ ေယာင္လုုိ႕ေတာင္ မဟၾကဘူး ၾကည့္ သူ ကစားေနတယ္ ၾကည့္ သူမ ကစားေနတယ္ ၾကည့္ ကစားတမ္းၾကီး ကစားေနတယ္ ……. … ။ ။ ေဇယ်ာလင္း (ပထမဆံုုးလိပ္စာ …မွ) ကိုုယ့္ႏွလံုုးသား ဘယ္အေၿခအေန အရင္ေန႕ေတြလုုိပဲ လက္လႈပ္ခဲ့၊ ပါးစပ္လႈပ္ခဲ့ ႏွလံုုးလႈပ္ေနတာ လူမေသဖုုိ႕ သက္သက္ပဲလား။ တနဂၤေႏြၿပီး တနလာၤ၊ တနလာၤၿပီး အဂၤ ါ အခ်ိန္မရွိဘူး မအားဘူးေၿပာတာ ၿပန္စဥ္းစား ကိုုယ့္အေၾကာင္း ကမၻာအေၾကာင္း ၿပန္စဥ္းစား လူေတြ အုုပ္စုုဖြဲ႕၊ တိုုင္းၿပည္ေတြ ႏိုုင္ငံေတြ ထူေထာင္ ေခတ္ေတြ အဆက္ဆက္ ေရြ႕လ်ားလာခဲ့ပံုု ထိုု႕ေနာက္ .. ယခုု သင္ပါဝင္လာခဲ့ပံုု ။ တိမ္ေတြ တေရြ႕ေရြ႕ပါဝင္ ၾကယ္ေတြ ၿပိဳးၿပိဳးၿပက္ၿပက္ လမ္းေတြ ရွည္ထြက္လာ လူေတြ ပ်ားပန္းခတ္မွ် ပါဝင္လႈပ္ရွား စက္ေတြ ကြန္ပ်ဴတာေတြ ၾကားက ၿဖတ္လာရတာ ကိုုယ့္ႏွလံုုးသား ဘယ္မွာ က်က်န္ခဲ့ပါလိမ့္။ ငယ္ငယ္တုုန္းက ပံုုၿပင္ေတြ နားေထာင္ၿပီး စြဲလမ္းခဲ့သလိုု ကမၻာကိုု ကိုုယ္ၿပန္စြဲလမ္းဖုုိ႕ လိုုအပ္ေနခဲ့တယ္။ တနဂၤေႏြမွ စေနထိတိုုင္ ။ ။ ထြန္းေဝၿမင့္ ၂၀၀၅၊ ဇြန္ Heart Magazine ေဘာလံုုးသမား ဒါဟာ ကမၻာဦး မီးထက္ေစာတဲ့ အႏုုပညာေပါ့ ဘုုရားေပးတဲ့ အသိဥာဏ္ရွိ ေၿခေထာက္ေတြထဲမွာ ပန္းနဲ႕အတူ ေရာပြင့္ေနေသာ ခြန္အားမ်ား ဆပ္ကပ္ထဲက ဓားသမားရဲ႕ ဓားသြားလုုိ လက္ခနဲပစ္မွတ္ကိုု ဆြဲယူလုုိက္တဲ့ တိက်မႈနဲ႕ ငါတုုိ႕ရင္ထဲ အေရာက္ အေၿမွာက္ကန္တင္ေပးလုုိက္ေသာ ေတာက္ေလာင္မႈ ကြင္းလယ္ ကစားကြက္မွာ မီးဖြင့္ထားေသာ ေၿခေထာက္မ်ား အဝင္အထြက္ရဲတဲ့ မုုန္တိုုင္းနဲ႕ ၿမင္းရိုုင္း သူ႕နယ္ပယ္မွာ သူဟာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေပါ့ မီးခတ္ေက်ာက္တံုုးလုုိပဲ ေဘာလံုုးဟာ ငါတုုိ႕နဲ႕ ကမၻာၾကီးကိုု ကၽြမ္းေလာင္ေစခဲ့တယ္။ ။ ေမာင္ဖီလာ ၂၀၀၃ ၾသဂုုတ္လ၊ ႏွလံုုးအိမ္ မဂၢဇင္း
1 Comment:
ကဗ်ာေကာင္းေလးေတြပဲ ဖတ္ခြင့္ရလိုက္လို႔ အတိုင္းမသိေက်းဇူပါ။
share သြားတယ္ေနာ္.. ခြင့္ျပဳပါ။
Post a Comment